Juli och lite uppdateringar....

Det är svårt att bedriva någon slags bloggverksamhet när man inte har en kamera känns det som. Man vill ju fotografera, dokumentera och visa vad man har gjort, hittat, funderat på.

Nå väl. Jag försöker mig på en kort sammanfattning i text istället.

Sommarens stora projekt - att renovera vardagsrummet (=att få bort de fula strukturtapeterna) har vuxit till ett ganska tufft projekt med en tight tidsplan.
Det ska förutom väggfix också byggas en sängmodul med förvaring - tygerna kommer äntligen få ett hem!
Den gamla Expedit-hyllan från IKEA ska ersättas av låååånga Lack-hyllor och det ska dessutom möbleras.

Samtidigt tycks jag ha drabbats av någon plötslig loppis-feber. Det började i fredags med ett besök på Motala återvinning där det finns allt mellan himmel och jord, i jakt på whiskeyglas till Fredriks födelsedag. Jag fann inte vad jag sökte, men kom hem med en finfin ishink i kristallimitatin/pressglas (skönt 50-talig) och några fina små skålar som kommer bli ljuslyktor istället.
På lördagen var det rensning av farmors källare och även där gjordes det fynd bla en fin hattask.
Och idag, på tåget hem från Örebro, råkade jag få syn på en stor skylt vid Spånga station som det stod ERikshjälpen på. Så gissa var det bär av till på torsdag? :-)

Egentligen behöver jag väl knappast fler frylar. Men kanske ska man byta ut dem mot roligare och intressantare saker.
Det är nu man ångrar att man inte har körkort.

Jag kommer kunna ta bilder med hjälp av min fars kamera så uppdateringar kommer om renovering och loppisfynd!

Ps. Jag hittade även en jordglobslampa i källaren idag :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0