Paris i mitt hjärta...och en massa annat med för den delen...

Det finns egentligen flera anledningar till att jag bloggar - men den största anledingen är väl att man gör sina projekt offentliga och att man därigenom på något vis ger sig själv en kick i rumpan att bli klar någon gång och publicera bilder på det man har skapat.
Och det jag håller på att skapa till är först och främst en härlig vistelse i Paris, avresedatum om tre veckor. Hittills har jag (nästan) sytt en kjol, men jag har haft en massa andra tankar på vad man vill hinna sy tills dess så klart.

Dessutom har jag fått en ny beställning på en klänning till min kompis Tessan som fyller år fredagen innan vi åker iväg, och den ska givetvis bäras på kalaset. Vi var därför i det bästa tygaffären idag, Sundbybergs tygcentrum, och spanade in tyger. Alla prylar till klänningen hittades och köptes in, samt ett underbart svart tyg med svampar på (måste nästan lägga upp en bild för att förstå det fantastiska med det hela) som Tessan ville ha en baby doll-klänning i. Beställningar är alltid kul, och gynnar ju min ekonomi lite också.
Och efter påsk ska jag även börja med en annan beställning på cardigan till Fredrik, så just nu har jag mitt på det torra kan man säga.

Imorgon har jag en helt oplanerad dag att spendera så jag ska ladda med lite skönhetssömn tror jag bestämt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0