Våren nalkas...eller?

Det är måndag, måndagen efter ett lov till på köpet och jag borde rimligtvis ha haft jordens måndagsångest igår men faktiskt inte! Och dagen har gått ganska smärtfritt den med. Livet är bra underbart ibland!

Lovet blev inte så lovigt som man kunde ha tänkt sig. Det var mest jag och mina symaskiner i ett tätt samarbete. Alltid roligt att sy, men mindre roligt när man har fasta deadlines och inte direkt är ute i god tid. Lyckades i alla fall klämma ur mig en tröja i ett mycket fint grå/svartrandigt tyg ( men jag vet inte riktigt om jag är nöjd än..), en kjol till Tessans mamma och en cykelkeps till Andreas som fyllt 30.

Men nya syprojekt väntar runt hörnet - om 5 veckor bär det av till Paris och då vill man ju ha lite nytt och fräscht.
Och tyger verkar det finnas gott om i mitt hem! Jag har 2 stora lådor som är kanske 50x120 cm stora. Idag ägnade jag mig åt att börja skriva en lista på alla tyger - material, färg och hur mycket. Bara i en av de stora lådorna hade jag nästan 40 meter tyg, så jag har lite att ta tag i kan man säga!

Våriga syprojekt jag är sugen på just nu utifrån de tyger jag mätt idag:

- Kjol i vit/svartrandig bomull
- Kjol i multiprickig bomull (jag kommer se ut som godis)
- Kort kavaj i vit/marinrandig bomull
- Top i svart bomullstrikå
- Top i vit viscosejersey

Om nu bara våren kunde komma nån gång så att man slipper frysa rumpan av sig varje gång man har på sig kjol....
-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0